Paplūdimio teniso taisyklės

PAPLŪDIMIO TENISO ISTORIJA IR SPECIFIKA

Susidomėjusiems paplūdimio tenisu pradiniame etape kyla klausimas, kokios yra paplūdimio teniso taisyklės. Paplūdimio tenisas – sporto šaka, turinti teniso, paplūdimio tinklinio ir bandmintono elementų, aktyvi ir įdomi sporto šaka, mėgstama kaip mėgėjų, taip ir profesionalų, tinkama bet kokiai amžiaus grupei, ideali šeimų laisvalaikiui.

Ši sporto šaka prieš daugiau nei 30 metų gimė Italijoje. Vėliau sportas išpopuliarėjo kituose šilumos ir paplūdimių turinčiuose kraštuose, tokiuose, kaip Pietų Amerika ir galiausiai susidomėjimas šia nauja teniso atmaina persikėlė ir kitas šalis, o 2008 metais šią sporto šaką pradėjo globoti Tarptautinė teniso federacija.

Žaidimo pagrindiniai principai yra panašūs į tradicinio teniso, tačiau technika ir žaidimo dinamika yra šiek tiek kitokia. Tai lemia mažesnis aikštelės dydis ir tai, kad kamuoliukas negali atsimušti į žemę. Norint žaisti paplūdimio tenisą reikia minimalių investicijų. Svarbiausia turėti raketę, kamuoliuką ir kur žaisti.

Paplūdimio tenise naudojama raketė yra paprastesnė, neturi stygų. Su ta pačia rakete galima atlikti tūkstančius padavimų ir kamuoliuko atmušimų ir tai neturės įtakos žaidimo kokybei. Profesionalų naudojamų rakečių kainos prasideda nuo maždaug 50 eur.

Žaidimas įprastai vyksta ant smėlio, bet gali būti žaidžiamas net ant žolės, kietos dangos ar sniego. Galima žaisti bet kuriuo metų laiku. Aikštelės teritorija turi būti iš išlyginto smėlio, kuris būtų kiek įmanoma lygesnis ir vienodas, be akmenų, kriauklių ir kitų panašių objektų. Žaidimo paviršius neturi kelti žaidėjams susižeidimų pavojaus.

REIKALAVIMAI AIKŠTELĖS ĮRANGAI

Paplūdimio teniso aikštės išmatavimai – kaip tinklinio, stačiakampio formos, 16 m ilgio ir 8 m pločio. Tinklo aukštis – 170 cm. Tinklas, kaba ant metalinio lyno (ne storesnio kaip 8 mm), dalija aikštelę į dvi lygias dalis. Lyno galai turi būti pritvirtinti prie dviejų tinklo stulpų. Tinklas turi būti pilnai ištemptas, kad visiškai užpildytų erdvę tarp dviejų tinklo strypų. Taip pat jis turi būti pakankamai tankus, kad kamuoliukas nepralįstų pro jo skyles.

Aikštelės linijos turi būti tarp 2.5 cm ir 5 cm pločio, išskyrus galinės linijos kurios gali būti iki 10 cm pločio. Aikštelės ribomis laikomi išoriniai linijų kraštai. Visos linijos turi būti vienos spalvos, kad ryškiai skirtusi nuo smėlio spalvos.

Paplūdimio teniso kamuoliukas išvaizda, dydžiu bei svoriu panašus į lauko teniso kamuoliuką, tik dažniausiai būna oranžinės spalvos. Šios sporto šakos kamuoliukas turi specifinius reikalavimus, kurių atitikimą tvirtina Tarptautinė teniso federacija. Reikalavimus atitinkantys kamuoliukai žymimi trijų raidžių santrumpa ITF (angl. International Tennis Federation).

REIKALAVIMAI RAKETĖMS

Paplūdimio tenisas žaidžiamas specialiomis raketėmis, kurios paprastai gaminamos iš anglies, stiklo ir kitų lengvų pluoštų, ilgis 47 – 50 cm, o storis – apie 2 cm. Raketė neturi viršyti 50 cm ilgio, 26 cm pločio ir 38 mm profilio pločio. Paplūdimio teniso raketės gali būti skirtingų spalvų. Centrinėje raketės paviršiaus dalyje gali būti neapibrėžtas skylučių skaičius 9 – 13 mm. Skylučių skersmuo, forma ir dydis gali skirtis, jei tai neviršija 4 cm atstumo, nuo išorinio raketės krašto bei neturi įtakos žaidimo esmei. Smūgiavimo paviršius turi būti plokščias, tačiau jis gali būti tiek lygus tiek šiurkštus.

MAČAS

Mačas žaidžiamas 1) iš 3 setų (dvejeto komanda turi laimėti 2 setus, kad laimėtų mačą) arba 2) iš 5 setų (dvejeto komanda turi laimėti 3 setus, kad laimėtų mačą).

Pasirinktas būdas turi būti paskelbtas prieš žaidimo pradžią.

ŽAIDIMO REZULTATO SKAIČIAVIMO BŪDAI

Yra du seto skaičiavimo būdai, galima naudoti bet kurį metodą, su sąlyga, kad tas, kuris bus panaudotas, bus iš anksto paskelbtas prieš žaidimą. Pirmas yra „persvaros setas” sekantis “tie-break” (lemiamo geimo) skaičiavimo sistema. Prieš žaidimą taip pat turi būti pranešta, ar finalinis setas bus žaidžiamas kaip „tie-break“ ar „persvaros setas“.

PERSVAROS SETO SKAIČIAVIMO METODIKA

Pirmoji dvejeto komanda, laimėjusi šešis geimus, laimi setą, tik jei yra dviejų geimų skirtumas priešingos dvejeto komandos atžvilgiu. Priešingu atveju setas tęsiamas, kol vieni žaidėjų įgys dviejų geimų persvarą. Nesant pirmininkaujančiam teisėjui, žaidimo rezultatą turi paskelbti paduodantysis prieš kiekvieno taško gavimą. Taškai yra skaičiuojami, kai paduodančiojo rezultatas yra skelbiamas pirmiausiai: Nulis taškų – „Nulis”. Pirmas taškas – „15”. Antras taškas – „30”. Trečias taškas – „40”. Ketvirtas taškas – „Geimas“ Jeigu kiekviena komanda pelno po tris taškus, rezultatas yra „Lygus“ ir bus žaidžiama dėl lemiamo taško. Ta komanda, kuri laimi lemiamą tašką, laimi geimą.

TIE-BREAK SKAIČIAVIMO METODIKA

Pirmoji dvejeto komanda, laimėjusi šešis geimus, laimi setą, tik jei yra dviejų žaidimų skirtumas priešingos dvejeto komandos atžvilgiu. Tačiau jeigu rezultatas 6:6, papildomai bus žaidžiamas tie-break’as (lemiamams geimas). Nesant pirmininkaujančiam teisėjui, žaidimo rezultatą turi paskelbti paduodantysis prieš kiekvieno taško gavimą. Taškai yra skaičiuojami taip: „Nulis”, „1”, „2”, „3” ir t.t. Pirmoji dvejeto komanda, kuri laimi septynis taškus, laimi „Geimą” ir „Setą”, jei yra dviejų taškų skirtumas tarp priešininkų. Jeigu reikės, papildomas žaidimas tęsis tol, kol bus pasiektas šis skirtumas.

ŽAIDIMO EIGA

Žaidėjas, kurio eilė paduoti geime, paduoda kamuoliuką pirmajam taškui. Jo varžovas paduoda kitiems dviems taškams, o toliau abu paeiliui paduoda po du taškus iš eilės, iki geimo pabaigos. Žaidimo metu žaidėjai turi būti skirtingose tinklo pusėse. Žaidėjas, kuris pirmas smūgiuoja kamuoliuką, vadinamas paduodančiuoju, o jo varžovas – priimančiuoju. Prieš kiekvieno taško pradžią priėmėjai pirmiausia užima savo pozicijas, po to paduodantysis paduoda kamuoliuką. Priėmėjai neturėtų ženkliai keisti savo pozicijų, vienas kito ir paduodančiojo atžvilgiu, kai tik paduodantysis pasirenka savo poziciją.

1 atvejis. Ar priimančiosios dvejeto komandos nariams leidžiama stovėti už kortų linijų ribų? Sprendimas: Taip. Priimančiosios dvejeto komandos nariai gali užimti bet kokią poziciją, linijų ribose arba už jų, priimamojoje tinklo pusėje.

2 atvejis. Ar paduodančiojo žaidėjo partneris gali stovėti tokioje pozicijoje, kuri trukdo matyti grąžinančios padavimą dvejeto komandos nariams? Sprendimas: Taip. Paduodančiojo žaidėjo partneris gali užimti bet kokią poziciją linijų ribose arba už jų, paduodančiojoje tinklo pusėje.

3 atvejis. Ar žaidėjas, kuris nori atmušti kamuoliuką, neteks taško savo dvejeto komandai, jeigu peržengs liniją, kuri eina lygiagrečiai su tinklu, bet už korto linijų ribų, prieš arba po kamuoliuko atmušimo? Sprendimas. Ne. Žaidėjas praras savo dvejeto komandos tašką, jeigu įžengs į priešininkų komandos žaidimo teritorijų prieš arba po kamuoliuko atmušimo.

4 atvejis: Ar vienam dvejeto komandos nariui leidžiama žaisti vienam prieš priešininkus? Sprendimas: Ne.

PUSIŲ PASIRINKIMAS IR PADAVIMAS

Teisė pasirinkti aikštelės pusę arba būti paduodančiuoju ar priimančiuoju pirmajame susitikimo geime suteikiama burtų būdu. Žaidėjas, laimėjęs burtus, gali pasirinkti pats arba liepti pasirinkti savo varžovui: teisę būti paduodančiuoju ar priimančiuoju, tokiu atveju pasirinkusiojo varžovas renkasi aikštelės pusę; teisė renktis kortų pusę pirmajam mačo geimui; tokiu atveju, priešininkų komanda rinksis būti paduodančiuoju arba priėmėju pirmajam mačo geimui; paprašyti, kad priešininkų komanda pasirinktų vieną iš dviejų minėtų variantų.

1 atvejis: Ar žaidėjai gali pasirinkti iš naujo, jei buvo atidėtas dar neprasidėjęs susitikimas? Sprendimas: Burtai lieka, o žaidėjai gali pasirinkti iš naujo. Keitimasis pusėmis Žaidėjai privalo keistis pusėmis po pirmojo, trečiojo ir visų kitų nelyginių geimų bei seto pabaigoje, jei sužaistų geimų skaičius nelyginis. Jei sete sužaistų geimų skaičius lyginis, pusėmis keičiamasi tik po pirmojo kito seto geimo ir t.t. „Tie-break“ (lemiamo geimo) žaidimo metu, žaidėjai keisis pusėmis kas keturis taškus.

KAMUOLIUKAS ŽAIDIME

Nuo padavimo momento kamuoliukas yra žaidime. Jei padavimas nėra klaidingas ir nereikia jo peržaisti, kamuoliukas lieka žaidime iki taško laimėjimo.

Kamuoliukas, nukritęs ant linijos, laikomas nukritusiu ta linija pažymėtos aikštelės ribose. Bet kurios linijos pasikeitimo atveju, prieš pelnant tašką, dvejeto komandos nariai gali prašyti teisėjo nubrėžti tvarkingą liniją (tai gali padaryti pats žaidėjas, jei žaidžiama be teisėjo), tačiau bet koks toks pasikeitimas neturės įtakos ankstesnio taško rezultatui.

Jeigu kamuoliukas paliečia stacionarią įrangą prieš atsitrenkdamas į žemę, tas žaidėjas, kuris muša kamuoliuką, praranda tašką.

PADAVIMO IR PRIĖMIMO TVARKA

Padavimų tvarka turi būti nustatyta prieš kiekvieno seto pradžią. Pora, turinti paduoti pirmajame geime, turi susitarti, kuris iš partnerių tai darys, o jų varžovai turi susitarti, kuris iš jų paduos antrajame geime. Žaidėjo, paduodančio pirmame geime, partneris turi paduoti trečiame, o paduodančio antrajame – ketvirtame, ir taip toliau, kol paaiškės seto laimėtojai. Prieš pat paduodamas paduodantysis turi abiem kojom atsistoti už galinės linijos, tarp įsivaizduojamųjų vidurio žymės ir šoninės linijos tęsinių. Po to paduodantysis turi pametėti kamuoliuką (bet kuria kryptimi) ir smūgiuoti jį rakete nepaliečiant aikštelės paviršiaus. Padavimas laikomas baigtu kamuoliuko ir raketės susilietimo momentu. Vienarankis žaidėjas gali pametėti kamuoliuką rakete. Paduodantysis gali stovėti bet kur už kortų ribų. Paduodamas kamuoliukas turi perskristi per tinklą į priešininkų aikštelės zoną, prieš priimančiajam jį sugrąžinant. Antro padavimo nebuna. Mišraus dvejeto žaidimo atveju, vyrai-žaidėjai paduoda iš apačios. Padavimo metu paduodantysis neturi teisės: keisti savo pozicijos eidamas arba bėgdamas (lengvi kojų judesiai, neturintys didelės įtakos užimtai pozicijai, nelaikomi jos keitimu einant ar bėgant); pėdų priekiu liesti korto galinę liniją; pėdų galine dalimi liesti korto galinę liniją; statyti kurią nors pėdą ant arba už galinės linijos; kuria nors pėda liesti zoną, esančią už įsivaizduojamo šoninės linijos išplėtimo ribų.

Padavimas yra blogas, jeigu: servuodamas nepataiko į kamuoliuką; paduodamas kamuoliukas paliečia stacionarią įrangą (t.y. tinklo stulpą) ; paduodamas kamuoliukas paliečia paduodantįjį arba jo partnerį, arba bet ką, ką dėvi arba laiko paduodantysis ar jo partneris.

Paduodantysis neturi paduoti tol, kol priimantysis nebus pasiruošęs atmušti paduotą kamuoliuką. Jei priimantysis bando atmušti paduotą kamuoliuką, pripažįstama, kad jis buvo pasiruošęs žaidimui. Paduodančiojo paduotą kamuolį gali grąžinti bet kuris priešingoje tinklo pusėje esantis žaidėjas. Jei priimantysis davė ženklą, kad jis nepasiruošęs žaidimui, tai klaidingo padavimo atveju jis negali reikalauti klaidos įskaitymo.

1 atvejis: Žaidėjas padavimo metu išsimeta ne vieną, o du ar daugiau kamuoliukų. Ar šis padavimas laikomas klaidingu? Sprendimas: Ne. Padavimas turėtų būti peržaistas, tik jei teisėjo nuomone paduodantysis tai padarė tyčia, tada jis pralaimi tašką.

2 atvejis. Ar paduodančiajam leidžiama iškelti vieną ar abi pėdas aukščiau žemės? Sprendimas. Taip.

3 atvejis. Ar servas yra netikslus, jei paduodančiojo pėdos priekis liečia galinę liniją padavimo mosto metu? Sprendimas. Kol abi paduodančiojo pėdos bus už galinės linijos prieš pradedant padavimo mostą, galinės linijos peržengimas nebus fiksuojamas

4 atvejis. Išmetęs kamuoliuką padavimui, paduodantysis nusprendžia į jį netrenkti ir vietoj to, jį sugauna. Ar tai skaitoma blogu padavimu? Sprendimas: Ne. Žaidėjas, kuris išmeta kamuoliuką ir po to nusprendžia jo nemušti, gali sugauti kamuoliuką ranka arba rakete, arba leisti jam nukristi ant žemės.

NEĮSKAITOMAS PADAVIMAS

Paduodamas kamuoliukas, kuris paliečia tinklą, juostą ar apvadą, lieka žaidime (neperservavimo taisyklė). Visais atvejais, kai nurodomas neįskaitomas padavimas/taškas, dėl taško bus žaidžiama iš naujo.

1 atvejis: Jeigu kamuoliukas pametamas žaidimo metu, ar taškas/padavimas turėtų būti neužskaitomas? Sprendimas: Taip.

2 atvejis: Jeigu, žaidimo metu, pažeidžiama viena iš žaidimo zonos linijų arba ji tampa nepriskirta, ar taškas/padavimas turėtų būti neužskaitomas. Sprendimas: Taip.

3 atvejis: Jeigu kuris nors priimančiosios dvejeto komandos narys nėra pasiruošęs, kai kamuoliukas yra paduodamas, taškas/padavimas turėtų būti neužskaitomas? Sprendimas: Taip.

Taškas prarandamas, jeigu:

– paduodantysis paduoda blogai;

– žaidėjas negrąžina kamuoliuko į žaidimą prieš jam atsitrenkiant į žemę;

– žaidėjas sugrąžina kamuoliuką į žaidimą ir jis atsitrenkia į žemę arba objektą, esantį už korto ribų;

– žaidėjas sugrąžina kamuoliuką į žaidimą ir jis, prieš atsitrenkdamas į žemę, atsitrenkia į stacionarią įrangą;

– žaidėjas tyčia laiko arba sugauna rakete kamuoliuką arba tyčia jį paliečia rakete daugiau nei kartą;

– žaidėjas, jo raketė (esanti jo rankoje arba ne) arba drabužiai žaidimo metu paliečia tinklą, stulpus, vienetų žaidimo ramsčius arba priešininko aikštelės pusės paviršių;

– žaidėjas sumuša dar neperlėkusį per tinklą kamuoliuką iš oro;

– žaidime esantis kamuoliukas paliečia žaidėją arba bet ką, ką dėvi ar turi jis, išskyrus raketę;

– žaidime esantis kamuoliukas paliečia raketę, kai žaidėjas jos nelaiko;

– žaidėjas tyčia žymiai pakeičia savo raketės formą, kai kamuoliukas yra žaidime;

– abu dvejeto komandos nariai paliečia kamuoliuką, kai jis grąžinamas;

– po to, kai paduodantysis padavė kamuoliuką, raketė iškrenta iš paduodančiojo rankos ir paliečia tinklą prieš kamuoliukui atsitrenkiant į žemę.

1 atvejis: Priimančiosios dvejeto komandos narys paliečia tinklą prieš tai, kai paduotas kamuoliukas paliečia aikštelėspaviršių už kortų ribų. Koks yra teisingas sprendimas? Sprendimas: Priimančioji dvejeto komanda netenka taško, kadangi vienas jų palietė tinklą kol kamuoliukas buvo žaidime.

2 atvejis: Ar dvejeto komanda praranda tašką, jeigu įsivaizduojama tinklo išplėtimo linija yra peržengiama prieš arba po kamuoliuko atmušimo? Sprendimas: Dvejeto komanda nepraranda taško nė vienu atveju, tik jei tos dvejeto komandos narys nepaliečia priešininkų komandos aikštelės.

3 atvejis: Ar dvejeto komandos nariui leidžiama peršokti per tinklą į priešininkų komandos kortus, kol kamuoliukas yra žaidime? Sprendimas: Ne. Dvejeto komanda netenka taško.

4 atvejis: Žaidėjas meta raketę į žaidime esantį kamuoliuką. Tiek raketė, tiek kamuoliukas nusileidžia priešininkų komandos tinklo pusėje, o priešininkų dvejeto komandos nariai negali kamuoliuko pasiekti. Kuri dvejeto komanda laimi tašką? Sprendimas: Dvejeto komanda, metusi raketę į kamuoliuką, netenka taško.

5 atvejis: Ką tik paduotas kamuoliukas atsitrenkia į kurį nors priimančiosios dvejeto komandos narį prieš atsitrenkdamas į žemę. Kuri dvejeto komanda laimi tašką? Sprendimas: Paduodantysis laimi tašką.

6 atvejis: Dvejeto komandos narys, stovintis už aikštelės ribų, muša kamuoliuką arba pagauna jį prieš jam atsitrenkiant į grindis, ir laimi tašką, kadangi kamuoliukas tikrai skrido už kortų ribų. Sprendimas: Dvejeto komanda praranda tašką, nebent tai yra geras grąžinimas, o tuo atveju, taškų skaičiavimas tęsiasi.

TINKAMAS SMŪGIS

Smūgis laikomas teisingu, jeigu: kamuoliukas, palietęs tinklą, stulpus, vienetų žaidimo ramsčius ar tinklo lyną, perlėks per juos ir nukris kitos aikštelės pusės ribose;

Kamuoliukas yra grąžinamas už tinklo stulpų ribų, arba virš, arba žemiau tinklo viršaus lygio, net jei jis palies tinklo strypus, su sąlyga, kad jis atsitrenks į žemę priešininko aikštelėje;

Žaidėjo raketė perskrenda per tinklą po kamuoliuko atmušimo paties žaidėjo tinklo pusėje, o kamuoliukas atsitrenkia į žemę priešininko aikštelėje;

Dvejeto komandos narys muša žaidime esantį kamuoliuką, kuris atsitrenkia į kitą kamuoliuką, esantį aikštelėje.

SUTRUKDYMAS

Jeigu dvejeto komandos nariui, žaidžiant dėl taško, trukdo tyčinis priešininkų komandos nario veiksmas, ta dvejeto komanda tašką laimi. Tačiau dėl taško bus žaidžiama iš naujo, jeigu dvejeto komandos nariui trukdys netyčinis priešininkų dvejeto komandos nario veiksmas, arba kas nors, nepriklausomas nuo jo paties, išskyrus stacionarinę įrangą.

1 atvejis: Ar netyčinis dvigubas smūgiavimas yra trukdymas? Sprendimas: Ne.

2 atvejis: Dvejeto komandos narys teigia nustojęs žaisti, kadangi jis pagalvojo, kad priešininkų dvejeto komandos nariui buvo trukdoma. Ar tai trukdymas? Sprendimas: Ne, dvejeto komanda praranda tašką.

3 atvejis: Žaidime esantis kamuoliukas atsitrenkia į paukštį, skrendantį virš kortų. Ar tai trukdymas? Sprendimas: Taip, bus iš naujo žaidžiama dėl taško.

4 atvejis: Žaidimo metu, kamuoliukas arba kitas objektas, kuris gulėjo dvejeto komandos tinklo pusėje, tampa kliūtimi vienam iš žaidėjų. Ar tai trukdymas? Sprendimas: Ne.

5 atvejis: Kur leidžiama stovėti paduodančiojo partneriui ir priimančiosios dvejeto komandos nariams? Sprendimas: Paduodančiojo partneris ir priimančiosios dvejeto komandos nariai gali užimti bet kokią poziciją savo pačių tinklo pusėje, kortuose arba už jų ribų. Tačiau, jeigu žaidėjas sukuria kliūtis priešininkų dvejeto komandos nariui, turėtų būti panaudota kliūties taisyklė.

KLAIDŲ TAISYMAS

Iš principo, kai pastebima klaida, susijusi su Paplūdimio teniso taisyklėmis, visi anksčiau gauti taškai liks galioti.

Tokiu būdu pastebėtos klaidos bus taisomos sekančiai: jeigu standartinio žaidimo arba “tie-break” geimo metu, dvejeto komandos yra ne tose kortų pusėse, klaida turėtų būti ištaisoma kai tik aptinkama, o paduodantysis paduos kamuoliuką iš tinkamos kortų pusės, remiantis rezultatu.

Jei vienas partnerių paduos ne pagal nustatytą padavimų tvarką, ji turi būti atitaisyta tik pastebėjus klaidą, o visi iki tol sužaisti taškai ir padavimų klaidos įskaitomi.

Jei klaida pastebėta jau sužaidus geimą, tai “klaidinga tvarka” ir lieka galiotiiki seto pabaigos. Jeigu per klaidą, “tie-break” žaidimas yra pradedamas ties 6 geimu, kai prieš tai buvo sutarta, kad setas bus „Persvaros setas”, klaida bus ištaisyta nedelsiant, jeigu buvo sužaistas tik vienas taškas. Jeigu klaida yra aptinkama po antrojo žaidimo taško, setas bus tęsiamas kaip „tiebreak setas“.

Jeigu per klaidą, persvaros setas yra pradedamas ties 6 geimu, kai prieš tai buvo sutarta, kad setas bus „tie-break setas“, klaida bus ištaisyta nedelsiant, jeigu buvo sužaistas tik vienas taškas. Jeigu klaida yra aptinkama po antrojo žaidimo taško, setas bus tęsiamas kaip „Persvaros setas“, kol rezultatas pasieks 8 geimus (arba dar didesnį skaičių).

NEPERTRAUKIAMAS ŽAIDIMAS

Iš principo, žaidimas turėtų būti nepertraukiamas nuo to momento, kai prasideda mačas (kai atliekamas pirmasis žaidimo padavimas), iki kol mačas pasibaigs. Jei pirmasis padavimas klaidingas, antrasis turi būti atliekamas nedelsiant. Priimantysis turi taikytis prie priimtino paduodančiojo žaidimo tempo ir būti pasiruošęs priimti paduodamą kamuoliuką. Atsiradus kliūčiai, trukdančiai palaikyti vientisą žaidimą, bokštelio teisėjas turi veikti savo nuožiūra. Turnyrų organizatoriai gali nustatyti leistiną pauzės tarp taškų žaidimo laiką, kuris negali viršyti 20 sek. Keičiantis pusėmis tarp geimų nuo paskutiniojo taško pabaigos iki pirmojo kito geimo taško pradžios turi praeiti ne daugiau kaip 1 min 30 sek.

Tačiau po kiekvieno seto pirmojo žaidimo ir “tie-break” žaidimo metu, žaidimas turėtų būti nepertraukiamas, o dvejeto komandos keisis pusėmis be poilsio. Kiekvieno seto pabaigoje bus skiriama setų pertrauka, kuri maksimaliai truks šimtą dvidešimt (120) sekundžių. Maksimalus laikas prasideda nuo to momento, kai paduodamas pirmasis servas kito taško uždirbimui.

Jei atsitiktų taip, kad ne dėl žaidėjo kaltės jo drabužiai, avalynė ar kiti žaidimui būtini reikmenys (išskyrus raketę) taps nebetinkami naudojimui ir žaidėjas nebenorės ar nebegalės tęsti žaidimo, teisėjo gali būti skiriama pakankamai papildomo laiko problemos išsprendimui.

Žaidimas negali būti nutrauktas, atidėtas ar sustabdytas siekiant leisti žaidėjui atgauti jėgas, atstatyti kvėpavimą ar fizinę būklę. Nežiūrint to, traumos atveju teisėjas gali kiekvienam žaidėjui skirti pertrauką traumai pašalinti. Bet kuris žaidėjas po trijų setų (arba po dviejų kai žaidžia moterys, senjorai ar vaikai) turi teisę ne ilgesniam nei 10 min poilsiui. Šiuo poilsio laikotarpiu galima pasinaudoti po trečio seto 5 setų mače arba po antro seto 3 setų mače.

Maksimalus apšilimo laikas penkios (5) minutės, nebent mačo organizatoriai nuspręs kitaip. Bandomieji servai turi būti griežtai ribojami apšilimo metu.